Kada si u Rimu ponašaj se kao Rimljanin

Dokle god deca pohađaju školu, ona pripadaju sistemu koji, kakav god da je ima svoja pravila igre. Pošto sistem, uprkos činjenici 

Važno je da uvidimo sa čime to naša deca imaju problem prilikom učenja, koji su uzroci tih problema i kako te poteškoće mogu da se prevaziđu.

KOJE PROBLEME DECA IMAJU U UČENJU?

 

Tri grupe problema

Verovatno bi svaki prosečan čitalac izgubio pažnju kada bisno krenuli da nabrajamo koje sve teškoće u učenju ima jedan učenik. Da bismo skratili listu podelićemo probleme u nekoliko grupa. 

Prvi su problemi sa resursnim stanjima, tj. prekratko trajanje neprekinute pažnje “attention span”, potom loša koncentracija i neefikasni motivacioni obrasci. Tako možete da čujete da nekoga ne drži mesto i da ne može da se “svrti” (pažnja) ili da mu “sve skreće pažnju” - loša koncentracija. Takođe, roditelji često vode da problem pravi čitanje, selecija, povezivanje, pamćenje i prisećanje (tehnika učenja). Na posletku teškoća je i to da nikada ne krenu sa učenjem na vreme, da sve ostave za kraj, da im se gradivo pomeša - što je problem sa organizacijom učenja.

Ove probleme imaju skoro svi, a kulminaciju doživljavaju oko trinaeste godine. 

ZAŠTO BAŠ U TRINAESTOJ GODINI?

 

Dva mozga 

Osim toga što je period oko trinaeste godine veoma buran u fiziološkom, emocionalnom i svakom drugom pogledu u tom periodu se u mozgu završava jedan prirodan fiziološki proces koji zauvek menja naš način učenja. 

Ova pojava se zove lateralizacija moždanih hemisfera i za njeno istraživanje Rodžer Speri, dobio je Nobelovu nagradu 1980.godine. 

O čemu se radi? Od osme do dvanaeste godine u ljudskom mozgu se dešava specijalizacija fukcija u zonama kore velikog mozga, gde jedan deo preuzima pretežno logiku, a drugi kreativnost. Kod desnorukih ljudi uglavnom levi deo “moždane kape” preuzima poslove logike, racionalnosti, poimanja vremena, analitičke funkcije, procesiranje jezika i matematike odnosno algebre. Desni deo (desna hemisfera) zadržava intuitivno kreativne poslove poput poimanja boje, trodimenzionalnosti, ritma, harmonije, slika, kreativnosti mašte, ali i kontrole pamćenja i emocija.

Jednom podeljene i geografski alocirane funkcije u mozgu, počinju da prave probleme. Apstraktne podatke, kojima obiluje školska literatura ne može da zapamti, da se koncentriše, da se motiviše - zato što se njima bavi desna hemisfera koja dok učimo mašta i misli o drugim stvarima. 

I ŠTA JE REŠENJE?

 

Bilateralna stimulacija

Iza ovog rogobatnog naziva krije se postupak pomoću kojeg se u učenje apstraktnih lekcija uvode kompetencije kojima se bavi desni deo cerebralnog korteksa - boje, slike, kretanje, trodimezionalnost. Rezultat je paralelna aktivnost svih moždanih sposobnosti - što se stručno zove sinhronizacija rada cerebralnih hemisfera. U praksi dešava se “uključivanje mozga”. Kada učimo po određenim prirodnim pravilima, koncentracija se produbljuje, pamćenje olakšava, čitanje podmazuje i zaključivanje razmagljuje. 

KAKO DA UTRENIRAMO UČENJE CELIM MOZGOM?

 

Trening program za efikasno učenje

Na prvom mestu treba da vidimo na kom su nivou trenutne sposobnosti učenika, da ih testiramo, raščlanimo i svaku posebno utreniramo. 

Ovakva obuka treba da se uklopi u svakodnevne aktivnosti dece, da što manje involivra roditelje tako da ne uzima previše vremena, ali opet da obezbedi dovoljno prostora i kontinuiteta za rast tehnike.  

U skladu sa time napravli smo “Online Tesla Kids Program” u trajanju od po pola sata dnevno. Treba da bude dovoljno kratak da bi bio atraktivan za decu i dovoljno dug da možemo da rešimo probleme. Kroz tri meseca program obuhvata rad na - tehnikama čitanja, selekcije, mentalnog mapiranja, pamćenja i organizacije učenja

ŠTA TAČNO OBUHVATA PROGRAM?

 

Tesla kids program

Tesla Kids program obuhvata više od 100 lekcija o pažnji, čitanju,selekciji, razumevanju, pamćenju i organizaciji. Lekcije su napravljene u formi video materijala trajanja 3 do 4 minuta i praktikumom sa materijalima, testovima i vežbama. 

Procedura je sledeća. Polaznik odsluša lekciju, uradi deo u praktikumu i ukoliko ima nejasnoće pita za pojašnjenja. 

Sva predavanja su pravljena tako da ispoštuju pravila o deficitarnoj pažnji i motivacionoj potrebi za brzim i vidljivim rezultatima generacija rođenih posle 2006. godine.

Program je podeljen u tri mesečne edukacije. Svaka traje po četiri radne nedelje od po pet dana. Svaki dan obuhvata po 30-45 minuta ukupnog rada.  

KOJE TEHNIKE DECA UČE?

 

Tri meseca treninga

Tehnike koje vežbamo tokom tri meseca su:

▶  Tehnike čitanja i razvoj pažnje - vežbe optimizacije motorike, razvoja percepcije, strategije čitanja

▶  Tehnike pamćenja i koncentracije - pamćenje detalja, definicija, nabrajanja, klasifikacija, obnavljanje i dugoročna memorija

▶  Mentalno mapiranje - selekcija, povezivanje, pamćenje sistema podataka 

Svi ovi treninzi obuhvataju mnoštvo alata čiji je cilj da deca u dužem periodu treniraju pažnju i da usvoje sistem učenja gde će, kao kod bilo koje druge veštine znati kako učenje funkcioniše kao proces. Inače, jedan od najvećih problema u klasičnom “intuitivnom” učenju je neodređenost. Deca ne znaju, kad šta, kako da uče, kako da ponavljaju, memorišu. Kroz uspostavljanje sistema mi, zapravo dajemo “recepte” primenljive na sve učenike - na samo za nadarene - kako treba da se ponašaju, koje strategije da usvoje i utreniraju da bi imali rezultate u učenju

DA LI SMO VREMENSKI OGRANIČENI?

 

Vežbate kad i koliko želite

Vreme pristupa treningu je neograničeno. Takođe, polaznici i roditelji imaju stalnu podršku stručnog tima kroz FB grupu, viber, mejl i audio komunikaciju. Servis je dostupan na bilo kojoj lokaciji na kojoj postoji internet i na bilo kom uređaju.

Radite kada želite i koliko želite. Standardno trening obuhvata pet sesija nedeljno u trajanju od 30 do 45 minuta. 

Ukoliko preskočite neki dan - nije nikakav problem. Samo nastavite tamo gde ste stali.

DA LI SVI MOGU DA NAUČE TEHNIKU?

 

Svi mogu da nauče

Tehniku mogu da nauče svi učenici uz izuzetak dece koja imaju probleme vezane za atipičan razvoj ili dece tipičnog razvoja, koja imaju neku od poteškoća u učenju poput disleksije, disgrafije, ADHDa , sindroma otežanog čitanja ili rasute pažnje. U tom slučaju koristi se druga metodika koja podrazumeva mentorski rad sa logopedima specializovanim za poteškoće u učenju.  

KOJE REZULTATE MOŽEMO DA OČEKUJEMO?

 

Min 50%

Ukoliko se pridržavate zahteva treninga, efikasnost čitanja (brzina i pamćenje) se povećava od 50 - 70%. Dalje, efikasnost pamćenja i prisećanja verbalnih i numeričkih podataka raste za oko 70%. Na kraju, svaki polaznik nači kako da uči deduktivno i sa razumevanjem koristeći mapu uma kao alat. 

KOLIKO KOŠTA TRENING?

 

Cena

Cena treninga je 60€. Jednokratno. Bez dodatnih troškova.

Porodični paket -  svi treninzi za svu decu i roditelje iz iste porodice - cena je 99€ - ukupno za svu decu i roditelje - za sve treninge.

 


Kako da se prijavim?

▶ Popunite prijavnu formu ONLINE TRENING - klikom na LINK

▶ Nakon toga dobićete uputstvo za plaćanje - Možete platiti ebankingom ili lično u bilo kojoj platnoj instituciji, Paypalom ili putem Western Uniona

▶ Kada izvršite uplatu - dobijate uputstvo za pristup PLATFORMI na kojoj ćete pratiti trening u FEJSBUK grupi za podršku.

 

 



Copyright © 2017 Uči lako saznaj kako. Sva prava zadržana. Izrada sajta - GW :: Optimizacija sajta - WBS