Igor Rakić, autor programa Škola Intelektualnih Veština

Zašto doniramo 3000 treninga “Brzog Čitanja”?

okoNakon 9 godina rada i oko 15,000 obučenih Brzih Čitača želimo da grupi od 3000 ljudi poklonimo obuku na temu tehnika Brzog (ili kako više volim da ga zovem Dinamičkog) čitanja.

To činim iz nekoliko razloga:

  • Zato što sam uveren da čitalačka navika ukoliko je praktikuje 3% članova jednog društva ima snagu da svet promeni na bolje;
  • Zato što želim da da pružim ljudima alat da “naprave” vreme za čitanje – i da nemaju izgovor zašto to ne rade. Pola sata dnevno svako može da odvoji i da nedeljno pročita jednu knjigu;
  • Da, pošto svaki 6-ti čovek ima neki problem sa tehnikom čitanja, pomognem da se bar neke od tih smatnji reše ili da ljudi makar saznaju kako mogu da ih reše;
  • Zato što bi to neki voleli, ali nisu u stanju da finansijski podrže svoju edukaciju;
  • Zato što verujem da promena počinje od pojedinca – a ne od sistema i da ne mogu da očekujem da će moje četvoro dece da raste u boljem svetu koji će napraviti neki drugi ljudi.
  • Zato što je najneverovatnija stvar na svetu – učestvovati u nečijoj promeni i njegovom saznanju koliki je njegov potencijal! 

Jednostavno želimo da otklonim sve prigovore koje neko može da ima da se na razvija i da vidim da li ljudi zaista žele da devoluiraju ili je istinita moja teza da, iako se nalazimo u društvenoj entropiji, idemo ka društvu koje je svesno svog potencijala i koje se odgovorno ponaša prema njemu.

Do sada smo popunili oko 230 mesta i svake nedelje otvaramo nove termine, tokom kojih će učesnici imati mogućnost da nauče nekoliko tehnika i strategija brzog čitanja i da prema našim standardima povećaju efikasnost čitanja oko 50-80% u odnosu na početno merenje. Kotizacija se ne plaća. Učesnici finansiraju samo organizacionu participaciju od 1500 dinara i moralnu obavezu da prošire drugima vest da mogu da nauče ovu tehniku. Jedino ograničenje koje sam sebi postavio je moja fizička raspoloživost.

Ove nedelje na raspolaganju imamo još 30 mesta, tako da ukoliko želite da se pridružite ili da nekome preporučite trening – bilo bi dobro da to uradite u što kraćem roku – da biste obezbedili mesto na treningu.

Link za prijavu je ovde i ja bih vas zamolio da ga podelite sa što većim brojem ljudi kako bismo sami sebi omogućili da za jedno 20 godina kažemo – mi smo bili deo Revolucije.  

Link: https://goo.gl/forms/QMhbPpT1pXRzUMGa2

Za one koji žele da se malo bolje upoznaju sa time koliko je bitno da razvijemo čitalačku naviku kod društva – pročitajte dalji tekst…

 

Senovite aktivnosti mozga koje oblikuju našu psihu

123f2244d8e5b1bb72d2c14c886d6fb2Godinama su se ljudi pitali kako informacije koje unosimo u naš mozak utiču na formiranje misli, emocija, stavova i drugih unutrašnjih procesa koji čine naš život. Istraživanje koje sam pročitao pre nekih godinu i po dana mi je dalo nekoliko uvida i nagnalo me je da u osnovi promenim neke svoje stavove i strategije u misiji koju vodim – da ljudima objasnim kakvom izvanrednom mentalnom snagom raspolažu i da im kroz treninge i predavanja pokažem kako da je aktiviraju. Evo o čemu se radi…

Gregori Berns istraživač sa univerziteta “Emory” je fokus grupama studenata tokom 19 dana koliko je potrebno da se generiše navika davao da čitaju određenu knjigu, mereći njihovu moždanu aktivnost odmah nakon buđenja i nakon čitanja zadate literature. Primetio je kako se levi temporalni režanj ispitanika zadužen za jezik i rezonovanje ponaša veoma čudno i kako se, čak i  5 dana nakon čitanja ponaša kao da još uvek čita. Drugim rečima, danima nakon čitanja informacije koje smo uneli utiču a našu percepciju stavove, odluke – uopšte na viđenje stvarnosti.

 

Čitalačka navika menja svet

mentalne-mapeSad, ne znam koliko možete da uvidite, ali ovo nam daje fantastičan uvid u to da ono što redovno čitamo tj. primamo kao informacije – utiče na to kako ćemo se ponašati i kako ćemo videti svet oko nas.

Ukoliko uzmemo u obzir činjenicu da je, recimo lektira danas daleko manja nego pre 30 godina, da smo izloženi nebrojenom mnoštvu rascepkanih informacija, a ne onima koje su uklopljene u neke kongruentne misli kakve imamo u velikim delima, da se naši stavovi formiraju prema marketinškim trendovima, da uprkos tome što se danas objavljuje daleko više knjiga nego ranije imamo sve manju čitalačku publiku – do čega dolazimo?

Dolazimo do toga da imamo decu i mlade čiji umovi, usled nedostatka iskustva koje su imale prethodne generacije imaju problem sa:

  • Pažnjom
  • Nedostatkom koncentracije
  • Discipline potrebne da se komplikovaniji životni projekti izvedu do kraja
  • Begom od svih neprijatnih stvari
  • Autoritetima
  • Tehnikom čitanja – bilo da je reč o disleksiji ili graničnim oblicima disleksije
  • Funkcionalnošću učenja – odnosno razumevanjem onoga što uče i primenom u svetu oko njih
  • Zaboravljanjem i pamćenjem
  • Nedostatkom radoznalosti za kompleksnije sadržaje
  • Hiperaktivnošću
  • Nemogućnošću suočavanja sa dosadom i frustracijom
  • Agresijom, depresijom i kompulzivnim ponašanjima

 

Ovo ne znači da apelujem da se vrate “stara vremena”! Suprotno mislim da mladi milenijalci imaju daleko više potencijala i pregršt novih sposobnosti koje su daleko razvijenije od prethodnih generacija. Ono što želim da kažem je to da ćemo ukoliko uspemo da rešimo probleme koje sam naveo i da odgajimo nove talente koje nosi sa sobom nova intelektualna era biti svedoci ne evolucije nego Revoluvije ljudskog uma. Sa druge strane, ukoliko ne odgovorimo potrebama svedočićemo njegovoj devoluciji.

 

Link za prijavu: https://goo.gl/forms/QMhbPpT1pXRzUMGa2

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone