Informacije i rezervacije: +381 63 86 43 341


PRIJAVI SE


Tehnike Pamćenje svako može da uvežba

Tehnike pamćenja su dvodnevni trening tokom kojeg otklanjamo greške u procesu memorije, usvajamo tehnike i strategije za dugoročno skladištenje informacija, inkubaciju i prevenciju zaboravljanja naučenih podataka.

Nakon treninga Tehnike pamćenja znaćete kako da veoma efikasno, u jednom prolasku pamtite stručne izraze, strane reči, nabrajanja, definicije, brojeve ili bilo koje druge podatke. Naučićete i da se iza odličnog pamćenja ne krije genetika, nego dobra strategija koja može da se uvežba. Saznaćete i utrenirati ne samo tehnike pamćenja i prisećanja, nego i način kako da ih samostalno unapređujete.

ZNAČI TEHNIKE MOŽE DA NAUČI BILO KO?


Od 9 do 99

Iako mogu da ih koriste i nauče i mališani predškolskog uzrasta, na Tehnikama pamćenja radimo sa decom od 9 godina, starijim učenicima, studentima i odraslima. Jdini uslov koji imamo za pohađanje kursa je da polaznik ima prosečne psihofizičke sposobnosti. Prethodno znanje nije potrebno, zato što se na treningu fokusiramo na izučavanje veštine kja je primenljiva na materijal svih uzrasta i tipova. 

Naš cilj se da ljudima omogućimo da reše probleme i otklone greške koje prave u procesu pravljenja memorije, a to ne zavisi ni od jednog prethodnog znanja.

Do sada smo na programima efikasnog učenja obučili više od 15000 polaznika koji su pokazali da je prethodno rečeno tačno.

DAKLE, POSTOJE DEFINISANI PROBLEMI U PAMĆENJU?


Uglavnom nismo svesni problema 

Prvi problem koji ima većina ljudi je to što ne zna ni šta pamćenje obuhvata. Do pravih problema uopšte i ne stižu. zato ćemo na prvom mestu razjasniti samo proces kreiranja sećanja - tj proces pamćenja.

Pamćenje je proces koji obuhvata tri elementa:

  • Kodovanje – unošenje podataka u memoriju je neurohemijski proces povezivanja sinapsi u našoj neuralnoj mreži koji se dešava u celom neuralnom sistemu, a najviše u njegovom delu koji se zove hipokampus;
  • Konsolidaciju – nesvesni deo učenja i pamćenja gde informacije koje smo uskladištili integrišemo – povezujemo međusobno i trajnije vezujemo u svom pamćenju i
  • Retenciju - koje je svojevrsni higijenski proces čišćenja “radnog prostora” unutar našeg uma od trivijalnih informacija.

Problem sa pamćenjem, tj. sa kreiranjem sećanja može da nastane u svakoj od ovih faza. Kod kodovanja to su: nedostatak pažnje, motivacije, koncentracije, vizuelnih, prostornih ili drugih kreativnih elemenata. Tu dolaze svi problemi sa pamćenjem definicija, pojmova, imena godina, datuma, naprajanja, itd. Kod konsolidacije je nedostatak određenih materija u mozgu, ili emocionalnih stanja. Na kraju kod Retencije problemi su - zaboravljanje koje se dešava zbog neredovnog obnavljanja neuralnih zapisa naših sećanja.

Koliko ste problema prepoznali? Loša vest je da ih skoro sve, gotovo svi imaju. Dobra vest je da se prilično lako rešavaju.


Koje greške pravimo tokom procesa pamćenja?

U praksi, iako bi pamćenje trebalo da bude automatski proces mi dobijamo signal da nešto ne radimo dobro – jer se teško prisećamo . U narednim redovima opisaćemo set grešaka koje pravimo tokom procesa pamćenja.

  1. Pamtimo liearan tekst umesto ključnih pojmova. Naš um ne pamti linearne nizove podataka, kao što su definicije ili pasusi nekog teksta. Um pamti ključne pojmove i veze između njih.
  2. Pokušavamo da pamtimo u suviše velikim zalogajima. Iako praktično neograničenog kapciteta naš dugotrajna memorija ima jedno ograničenje – informacije mora da prima u malim zalogajima (7±2 informacije) kako bi nam svesno bile dostupne. 
  3. Pokušavamo da samo čitanjem zapamtimo apstraktne pojmove. Pamćenje se odvija širom neuralnog sistema, ali najkoncentrisaniji posao memorisanja nalazi se u delu mozga koji se zove hipokampus, koji u svrhu lakšeg pamćenja možemo da posmatramo kao Hard Disk našeg mozga. Da bi se aktivirao hipokampus, potrebno je da mozak pošalje odobrenje iz jednog dela moždane kore (desna hemisfera) koji kontroliše ulaz na “vrata dugotrajne memorije”. Ovaj proces funkcioniše odlično ukoliko pamtimo pojam koji može da se zamisli čulima (konkretan je), emituje nekli ritam, kreće se ili nam je toliko vredan da utiče na “paljenje” emocije radoznalosti. Ukoliko to nije slučaj – imaćemo slučaj da beskonačno dugo čitamo i da jako malo toga upamtimo,
  4. Trudimo se za zapamtimo informacije bez razumevanja ili bez konkretne svrhe. Ukoliko nedostaje razumevanje – um nas vraća korak nazad tražeći da shvatimo logičku funkciju informacije. Ako usvajanje određene informacije nema dovoljnu vrednost – ne rešava nam neki problem ili postiže rezultat, emocionalni sistem pali osećanje dosade koje nas navodi da pretražujemo um za nekim korisnijim sadržajem koji bi trebalo da obradimo.
  5. Ne održavamo dobro zapamćene informacije (ne obnavljamo pravilno). Obnavljanje je neophodnost memorisanja. Ukoliko ge ne vršimo u određenim vremenskim intervalima koji se zovu memorijski ciklusi na određeni način – um će podatke poslati u “deponiju”.


Memorijske tehnike 

Ovi problemi ne pokazuju da je vrhunsko pamćenje nemoguć fenomen, nego da bi ovih nekoliko problema trebalo zameniti određenim strategijama. To su prvi primetili i praktično razradili antički Grci, koji su išli dotle da su u gradu Gortini imali posebno utrenirane činovnike Mnemone (Gr. Mnamoneuo – pamtiti) koji su bili “žive arhive” i koji su pamtili podatke od javnog značaja.

Dakle, Da bismo utrenirali pamćenje, potrebno je da usvojimo i utreniramo nekoliko strategija:

  • Da naučimo kako da selektujemo i kako da  pamtimo samo ključne pojmove umesto rečenica ili pasusa;
  • Da memorišemo po dva elementa istovremeno, a ne skup pojmova;
  • Da izgradimo sistem ”prevođenja” (konverzija i asocijacije) apstraktnih pojmova iz literature u konkretne pojmove koje razume naš um;
  • Da ne pamtimo dok ne razumemo informaciju ili da ukoliko je pamtimo bez razumevanja (kada je to neophodno) pojačamo određene memorijske parametre;
  • Da u memoriju krećemo sa definisanom svrhom pamćenja;
  • Da obnavljamo u memorijskim ciklusima.


Kako izgleda Trening Pamćenja?

Trening za mnemoničare ili obuka u veštinama tehnika pamćenja obuhvata usvajanje navedenih strategija i njihovo uvežbavanje do nivoa automatizma.

Tokom osnovnog treninga koji traje 12 sati – odnosno dva dana po 6 sati. Polaznici mogu da svaladaju ovih šest elemenata i da pomoću njih usvoje tehnike za pamćenja nabrajanja, definicija, brojeva, klasifikacija, godina, i bilo kojih apstraktnih pojmova. Takođe, mogu da savladaju tehnike koje im omogućavaju da pamte i na kom se rednom broju nalazi neki element koji pamte, pa čak i da nizove preko 20 pojmova pamte unapred, unazad ili od sredine ka početku ili kraju.

Trening počinje testom, nakon čega se definišu problemi i greške koje pravimo u procesu memorisanja. Nakon toga i tokom celog treninga uvežbavamo proces konvrezije podataka iz apstraktnog u konkretan jezik, kao i proces asocijacija.


Veći deo treninga je ispunjen usvajanjem tehnika:

  • Binarne tehnike pamćenja (za pamćenje nizova) - pomoću nje ćete naučiti kako da bilo koji niz pojmova (definiciju, nabrajanje, klasifikaciju) naučite tačno, po redu i da ga znate unapred i čak unazad;
  • Rimske sobe (tehnike za pamćenje podataka koa služi da zapamtimo nizove kod kojih nam je bitno da znamo i na kom se rednom mestu nalazi član niza) - tehnika služi kao osnov za pamćenje skupa podataka kod kojih je važno gde se koji član nalazi. Na primer - znaćete da kažete koji je rezimo 17-ti ili 33-ći član nekog niza bez brojanja. Takođe služi za kombinovanje više tehnika u kompleksnije mnemonike;
  • Broj oblik (isto kao i kod prethodne tehnike, samo za nabrajanja do 10),
  • Gemetrijskog sistema (tehnika za pamćenje brojeva, godina, datuma) - tehnika koja pomaže mozgu d arojeve pretvori u zapamtljiv oblik, Vežbanjem ove tehnike možete pamtiti nizove višecifrenih brojeva za par sekundi svaki.

Cilj je da tokom osnovnog treninga polaznici uvežbaju navedene tehnike i da ih nakon toga tokom tri nedelje uvežbaju do automatizma, nakon čega imamo mogućnosti da od naučenih tehnika kreiramo kompleksne tehnike pomoću kojim možemo da pamtimo velike količine podataka.

Sve ove tehnike može da nauči dete od 4 godine, ali na treninge iz metodičkih razlogamogu da dolaze svi stariji od 9 godina.

Za sve dodatne informacije, slobodno nas pozovite.


Informacije i rezervacije: +381 63 86 43 341


PRIJAVI SE



Copyright © 2017 Uči lako saznaj kako. Sva prava zadržana. Izrada sajta - GW :: Optimizacija sajta - WBS