Prijava za više informacija. Informacije i rezervacije: +381 64 34-25-865


Roditelj kao mentor je dvodnevni trening koji obuhvata dve teme čiji je zadatak da omoguće roditeljima ili drugim autoritetima koji se pojavljuju u obrazovanju dece da razumeju:

•kako se odvija proces učenja u umovima dece i

•da defnišu komunikacini model kako da sa najmanje uložene energije izvuku što više rezultata iz njihovog rada

•da se što  manje involviraju u sadržaj učenja - već da njihov fokus bude na osamostaljivanju deteta u procesu učenja


Roditelj i deteSadržina treninga je zapravo odgovor na pitanja koja roditelji postavljaju tokom procesa obuke njihove dece u našim programima i visoko je primenljiv. Sa druge strane obuhvata i jedan deo koji do sada nismo prezentovali našim polaznicima koji potiče iz dela koučing i konsultantskog prakse koju smo imali tokom proteklih 10 godina. Tu su probrani alati iz instrumentarijuma iz Erikson koučing metodike, NLP komunikacionog modela i Transakcione analize čijim prezentovanjem želimo da damo veoma efikasan alat roditeljima, ali i da stavimo tačku na poluistine koje kolaju u svetu psihologije razvoja dece te da roditeljima damo proverene tehnike koje daju konkretne rezultate. Ovo je prvi trening u ovom delu Evrope koji integriše znanja iz sveta razvoja metodike učenja i komunikacije.


Idejne osnove treninga


Roditelj kao mentor deceTrening "Roditelj kao mentor u učenju" polazi od premise da je zadatak autoriteta (roditelja, nastavnika, itd.) da svakodnevno doprinose izgradnji njihove samostalnosti, snalažljivosti, samouverenosti, samoljubavi, radoznalosti i istrajnosti. Delimo stav većine kolega da problemi koji nastaju u modernom dobu i razvoju dece, a naročito u pogledu njihovog odnosa prema usavršavanju i odgovornosti potiču od učestalog razvoja suprotnih osobina kod dece - neprilagodljivosti i neotpornosti na frustraciju, niskog nivoa samouverenosti, nedostatka osećanja lične vrednosti, nezainteresovansti i lakog odustajanja. Zbog toga nam je jako važno da zastupamo navedene premise i da edukujemo prvenstveno roditelje o toj temi. Mislimo da samo ukoliko sistemski delujemo na ove faktore imamo šansu da odgajimo zdrave, zadovoljne i samostalne ljude.


Takođe, naš stav je da svako dete poseduje sve potrebne resurse da napravi bilo koju promenu i da ga od toga deli samo postojanje nekoliko stvari:  

  • potrebnih veština i znanja koja može da usvoji,
  • imanje cilja i
  • doslednosti u njegovoj realizaciji što je posledica svakodnevnog ponašanja i stečenih navika.

UcenjeZadatak roditelja je da u tom slučaju nauči kako da ne bude "ruka koja pomaže" nego "vetar u jedra" koji sa minimumom pomoći motiviše dete da postiže ciljeve koristeći resurse koje ima i da ga stimuliše i pomaže u istrajnosti u usvajanju novih veština i znanja. To je smisao mentorstva, za razliku od tutorstva koje nema za cilj da osamostali dete i gde se roditelj okružen armijom privatnih profesora, nakon par godina nalazi u čudu - zašto njegovo dete ne ume da uči. Sve vreme ste ga učili da drugi rešavaju njegove probleme i šta sad očekujete da "preko noći" ono kaže želim da se potrudim?

Učenje za školu i studije je uglavnom dosadan posao pun frustracije i savladavanja zadataka čiju svrhu deca i studenti jednostavno ne vide. Ovo je idealna strategija za - demotivaciju. Ovde roditelji prave kardinalnu grešku pokušavajući deci da obezbede da im učenje bude zabavno. Ne postoji čarobno rešenje pomoću kojeg će učenje postati lako i zabavno. Ono može da bude lakše, ali osnovni zadatak svih nas je da naučimo kako da se pomoć određenih veština uspešno izborimo sa svim frustracijama i da uprkos dosadi odradimo posao. Ta strategija koju zastupamo svodi se na dve stvari: "radim stvari zato što treba da budu urađene" i "imam motivaciju zato što ja tako kažem" nezavisno od spoljašnjih faktora.


Naš cilj na treninu "Roditelj kao mentor u učenju" je da - pomognemo roditeljima da razumeju kako funkcioniše svet učenja njihove dece i da im damo konkretne i proverene komunikacine alate kako da iz rada dece mogu izvuku maksimum, a da pri tome njihovo involviranje u sadržaj učenja bude minimalno.


Teme

Konretne teme kojima se bavimo na treningu su:


Deo prvi (prvi dan)


  • Osnove metodike učenja
  • Milenijalci - nova generacija, rascep vrednosti i životnih ciljeva i strategija
  • Mentalni Potencijal, Problemi u učenju i Prinicipi efikasnog učenja
  • Organizacija - idealan algoritam učenja
  • Čitanje i Razumevanje
  • Pamćenje i prisećanje
  • Navike u učenju


Deo drugi (drugi dan)


  • Tutorstvo - Mentorstvo - Koučing - razumevanje i definisanje procesa mentorstva kao alata za rad na unapređivanju kompetencija dece
  • Komunikacija fokusirana na rešenje i akcione korake (2 segmenta)
  • Mentorska Strela - motivaciona strategija komunikacije (2 segmenta)
  • Integracija intelektualnih veština i mentorskog procesa



Copyright © 2017 Uči lako saznaj kako. Sva prava zadržana. Izrada sajta - GW :: Optimizacija sajta - WBS