Kako da za par nedelja dođete do efikasnog učenja i polaganja ispita?

Četiri glavna problema u učenju

Ukoliko imate bilo kakve teškoće u učenju, koje god studije ili školu da pohađate one se javljaju na četiri mesta:

  • Nedefinisan ili loše definisan cilj – odnosno rezultat učenja;
  • Neadekvatno psihološko stanje (odnos prema učenju);
  • Nekvalitetne strategije i taktike učenja i
  • Neprilagodljivost promenama i odstupanju od planiranog tokom učenja.

Loše deinisan cilj

Naš um radi po principu – daj mi zadatak, ja ću da ga izvršim i na osnovu toga koliko sam uspešan u njegovom rešavanju odlučiću da li ću da ga ponovo prihvatim ili ću početi da tražim drugi predmet interesovanja.

  • Kako da znamo da li je naš cilj dobro definisan? Tako što ćemo imati odgovore na sledeća pitanja:
  • Koliko traje moje učenje, koliko pauza, kada ponavljam?
  • Šta tačno želim na kraju svakog segmenta učenja i kako znam da sam uspeo u tome?
  • Kako ću da obezbedim da imam dobro prisećanje?
  • Kako da obezbedim da mi proces učenja uvek izgleda slično kako bi moj mozak mogao da automatizuje organizaciju učenja i umesto da razmišlja o tome šta treba da radi – misli o tome što uči?

Da li imate odgovore na ova pitanja?

Neadekvatno psihološko stanje

Emocije su pokretači naše neurohemije. Ukoliko su emocije neadekvatne – ako nemamo volju za učenjem, ako ne možemo da se izborimo sa dosadom, ako prokrastiniramo (ne možemo da se pokrenemo), brinemo i projektujemo loše scenarije, paničimo ili imamo akutnu blokirajuću tremu – rezultati učenja jednostavno neće biti dobri.

Nekvalitetne strategije učenja

U svetu učenja postoji nekoliko generalnih pravila koje bi trebalo da ispoštujemo. Kombinacijom ovih pravila mi dobijamo tehnike učenja koje mogu da budu efikasne ili neefikasne. Problem koji većina ljudi ima sa ovim segmentom je to što:

  • Imaju veoma neefikasnu tehniku čitanja koja nije prilagođena čitanju raznih vrsta literature;
  • Nedostaje im sistem povezivanja gradiva i sprečavanja konfuzije (mešanja) podataka;
  • Ne umeju da odaberu ključne pojmove i selektuju bitnih 30% gradiva;
  • Tehnike pamćenja su im neefikasne;
  • Nemaju definisan sistem obnavljanja i sprečavanja zaboravljanja.

Neprilagodljivost promenama

Momenat fleksibilnosti, odnosno prilagodljivosti situaciji je ključni činilac uspeha učenja. Većina ljudi planira učenje i projektuje svoje rezultate, ali nema dobar odgovor na pitanje šta da radi kada se situacija promeni. Možemo da budemo sprečeni da učimo – objektivno ili kao posledica neke naše emocionalne reakcije na tremu, dosadu, strah itd. U ovom slučaju – najveći deo ljudi odustaje od svojih ciljeva i ostavlja svoje ciljeve za neki neodređeni “sledeći put”.

Rezime je da vaš um jednostavno ne može da se bori sa svim ovim problemima i onda rešava da odustane od učenja. Dalje, ma koliko se trudili da ga motivišete nećete uspeti jer um bira da radi ono što ima izglede za uspeh, a učenje po modelu koji ima većima ljudi nisu baš obećavajući.

Rešenje problema TESLA Metodika efikasnog učenja

U proteklih 17 godina naši predavači i istraživači imali su kontakt i radili sa više 15,000 studenata sa Balkana. Kroz rad sa njima fokusirali smo se na rešavanja četiri problema o kojima smo pričali i na kontinuirano usavršavanje modela efikasnog učenja. Više o TESLA Metodici kao i o pojedinačnim treninzima poput Brzog Čitanja, Mentalnih Mapa, Tehnika pamćenja i Organizacije učenja možete da pročitate na našem sajtu (linkovati).

Ono što je najbitnije je da su problemi koje bilo koji student ili učenik imaju rešivi i da svaka veština, stav i uverenje vezane za tehnike učenja može da se trenira. Ne samo to – da svakog pojedinca od potpune katastrofe od odlične tehnike učenja i permanentnog rešavanja većine problema u učenju deli nekoliko dvodnevnih intenzivnih edukacija tokom kojih se uči kako da se uči.

Mi smo uspeli da formiramo metodiku koja ljudima pomaže da jasno definišu cilj, izgrade jake psihološke resurse, utreniraju tehnike i budu fleksibilniji od problema koji im se nađu na putu  postizanja cilja. Na

vama je samo da odlučite da li želite da rešite svoje probleme i kada to želite.

efikasno učenje

Pozovi: 064-34-25-865 
zakaži razgovor

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone