Organizacija učenja

INFO i rezervacije: +381 64 34-25-865

 

Šta je problem kod Organizacije učenja?

Iskustvo pokazuje da studenti i učenici oko 20% vremena ulažu u planiranje učenja, obnavljanje, razradu scenarija učenja i projekciju rezultata koje će postići (“šta bi bilo kad bi bilo”). Isto tako, rezultati govore da, uprkos vremenu uloženom u planiranje i organizaciju – učenici i studenti, uglavnom, ne umeju da procene vreme potrebno za učenje, da obezbede adekvatan nivo koncentracije, prisećanja ili da dobru organizuju održavanje memorije aktivnom.

Postoji nekoliko razloga zašto je to tako:

Prvi razlog je to što učenici i studenti nemaju ispravne pretpostavke o načinu kako funkcioniše njihovo učenje – pažnja, prijem informacija, obrada, skladištenje i prisećanje. Recimo, veruju da je dobro da “zagreju stolicu” i da uče u kontinuitetu. Misle da bi trebalo da čitaju tekst po redu kako je napisan, da ponavljaju na kraju dana ono što su naučili – a istina je da učenje treba da bude organizovano u kratkim cikličnim segmentima, da se čita po slojevima opštosti, da se ponavlja po izvesnim memorijskim ciklusima po segmentima, itd. Zbog toga, što više energije ulažu, to, zapravo imaju slabije rezultate.

Drugi razlog se nastavlja na prvi – što su rezultati slabiji, to naš emocionalni sistem počinje sve više da se buni. On, pošto mu je cilj da život posvetimo samo stvarima koje su nam lično vredne (a to je kod svih ljudi na planeti jedenje, spavanje i igranje), pokreće emociju dosade koja doprinosi gubitku koncentracije. Zapravo, dosada pokreće pretragu svih drugih zanimljivih stvari i događaja na koje bi bilo “bolje” da potrošimo vreme. Zbog toga – počinjemo da paničimo ili imamo zastoj u učenju (“blokiramo se”).

Treće, vaš um iako je neograničeno moćan sistem za obradu podataka ima jedan nedostatak – može da ih procesuira samo u paketima. Ti paketi informacija iznose između 5 i 9 informacija odjednom. Ukoliko istovremeno mislimo na više od 5-6 stvari – na primer: kada počinjem da učim, koliko ću da učim, šta mi je cilj, šta nisam naučio, šta sve može da “me pita”,  mi ostavljamo veoma malo resursa delu uma koji treba da nešto nauči. Dešava se “preplavljivanje” informacijama (Ovethinking) – čija je posledica ili panika ili blokirajuće trema.

Na četvrtom mestu je jedan fiziološki razlog koji ima veze sa načinom kako naš um kao “softver” planira potrebne hemijske resurse za nas mozak kao “hardver”. Naime, um i mozak vole automatske procese. Da nauče nešto i da se “isključe” odnosno da rade na “minimumu”. Zato i mozak i um najbolje fukcionišu kada im zadamo jasne i vremenski identične obrasce ponašanja gde oni “znaju” kada i šta se tačno radi. Kod učenja koje bismo mogli da nazovemo “intuitivno” to nije slučaj. Učenici i studenti uče “koliko mogu” ili recimo “koliko im traje koncentracija” ili “dok se ne zamore” – što je apsolutni recept za zbunjivanje fiziologije mozga i za loše rezultate u učenju.

Kako bi trebalo da izgleda optimizovana organizacija učenja?

Dobra organizacija u učenju ima sledeću svrhu – da pravljenjem jednostavnih, jasnih, vremenski kratkih procedura i njihovim usvajanjem na nivou automatizma, obezbedimo prostor našem umu, da umesto da razmišlja o tome kada, šta i kako da uči – sve svoje resurse posveti učenju.

Trening organizacije učenja koji smo razvili, bazira se na iskustvu koje imamo u radu sa oko 25,000 učenika i studenata, iz čijeg smo rada, problema i uspeha, izvukli pouke i generisali sistem koji bilo kome, pa čak i onome ko ne zna nijednu naprednu tehniku učenja omogućava da podigne efikasnost učenja oko 20-25%, ali što je još bitnije da bude siguran u svoj plan i u rezultate koje može da postigne tim planom.

Konkretno na treningu se, osim standardnim temama koje pokrivaju osnove intelektualne pismenosti i govore o koncentraciji, pažnji, motivaciji i prisećanju bavimo izgradnjom i usvajanjem efikasnog algoritma učenja koji obuhvata razradu – planiranja učenja, samog ispunjavanja procesa prijema i obrade informacija, sistama pauza i sistema obnavljanja.

Osim toga radimo i na fenomenima – paralelnog učenja više tema (što obično studentima pravi problem – jer su naučeni da uče “jedan po jedan ispit”), holističkog učenja (učenja oblasti znanja umesto učenja lekcija u školama i ispitnih pitanja na studijama), usklađivanja učenja i obnavljanja, izlaganja (odgovaranja) i pitanjima treme i samopouzdanja.

Kome je namenjen trening?

Ovo je trening koji je koristan svim generacijama. Najmlađima koji od sedme do dvanaeste godine koji usvajaju pravila i navike (što je idealan uzrast jer kod njega preveniramo problem), školskoj deci i adolescentima koji ulaze u probleme sa učenjem (da bi mogli da pomire potrebu za slobodnim vremenom i obaveze), studentima (koji “ne mogu da stignu” i pate od “hroničnog nedostatka vremena”), na kraju profesionalcima (koji bi želeli da uklope posao, učenje i porodicu).

Zapravo ovaj trening i cela metodika je nastala tako što smo tražili rešenje jednoj doktorki iz Kliničkog Centra Srbije, kako da u pauzama između intervencija od po 20 minuta može da uči kako bi mogla da zavši specijalistički ispit.

Dinamika treninga

Organizacija učenja je dvodnevni trening/seminar koji traje po šest sati dnevno. Interaktivan je i bogat primerima i iskustvima iz prakse. Održava se uglavnom vikendima do 9 do 15 časova.

 

INFO i rezervacije: 064 34 25 865

PRIJAVI SE
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone