Piše: Jovana Borković1

Svako dete voli da se igra, i bilo bi najsrećnije da može tokom celog dana samo da se igra. Kada dođe vreme da se rasklone igračke, nastane totalna drama i haos. Da li Vam je to poznato? Deca ne vole da im naređujemo i da ih primoravamo da rade nešto što nije igra. Hajde da sve kućne obaveze pretvorimo u igru i zabavu!

ČAROBNI RUČAK U KRALJEVOM DVORU

Kada dođe vreme za ručak ili večeru, igrajte ovu igru. Zajedno sa detetom postavljajte sto. Vodite računa sa koje strane stavljamo viljušku, a sa koje kašiku i nož. Budite maštoviti, možete od salveta praviti razne oblike. Napravite što lepši ugođaj, kada sednedne za sto, te pokažite detetu da uživate i da Vam je jako prijatno za stolom.

KO ĆE VIŠE SUDOVA ODNETI U SUDOPERU

Kada nakon jela treba da rasklonite sa stola, organizujte takmičenje. Deca vole takmičenja. Ovde je važno da naglasite da nema trčnja od stola do sudopere. Jer može da ispadne tanjir ili neki nož. Ali može da trči od sudopere do stola, onda kada su mu prazne ruke. Procenite da li dete može da ponese dva ili tri predmeta.

Nakon pranja sudova, recite te detetu da je ono sada Vas pomoćnik i da treba sudove da složi na svoje mesto. Ova igra će detetu pomoći da nauči razliku između šolje i čaše, malih i velikih tanjira, šerpe i činije…

KO ĆE VIŠE MRVICA DA USISA

2Organizujte takmičenje. Za ovu igricu koristite štopericu. Deca jako vole kada im ograničimo vreme, tada se trude da u najkraćem mogućem roku obave svoj zadatak kako bi svaki put obarali svoj prethodni rekord.

Prvo neka dete usisava, a kada završi, tada ste na redu Vi. Trudite se da usisavate istom putanjom kao što je i dete. Na taj način ćete pokupiti sve što je dete preskočilo. Trudite se da glasno komentariše kako za Vas nije ostalo ništa, i da već vidite ko će biti pobednik u ovoj igri.

VILINA PRAŠINA

Recite detetu da tokom noći vila posećuje vaš dom.  Ona svuda po kući ostavlja svoj trag, vilinu prašinu, kako biste ujutru znali da je ona bila u poseti. Svaki put kada dete želi da ga vila poseti, prethodnu vilinu prašinu treba da obriše, kako bi vila imala gde da ostavi svoj trag. Dozvolite detetu da samo odabere koju krpu za brisanje prašine želi da koristi.

I3GRA PAMĆENJA

Zajedno sa detetom stavaljajte veš u veš mašinu. Svaki komad garderobe komentarišite. Npr.  crvena haljina je mamina, plavi džemper je tati. Kada se završi pranje, pre nego što počnete da vadite veš, pitajte dete da nabroji garderobu koje se seća.

SLIČNOSTI I RAZLIKE

Ovu igru igrajte kada treba da raširite veš. Dajte detetu da raširi jednu stvar, pa zatim drugu. Pitajte sta je slično kod te dve stvari (obe su: žute, mamine, imaju dugmiće), a po čemu se razlikuju.

SAKUPLJANJE IGRAČAKA  

Orga4nizujte takmičenje. Svako neka ima po jednu kutiju u koju će skupljati igračke. Na znak “tri, četiri, sad” počnite da sakupljate igračke. Unosite dinamiku glasom i pokretima. Kada završite, proglasite pobednika.

Napravite nedeljni plan aktivnosti na velikom hameru i zakačite na vidno mesto. Koristite sto više boja. Za svaki dan ispišite najmanje četiri aktivnosti. Svako veče pre spavanja pogledajte plan za sutrašnji dan. Deca vole da znaju šta ih čeka sutra.

Plan može da izleda ovako:

PONEDELJAK – RUČAK, USISAVANJE, VEŠ, IGRAČKE.

Kada završite neku od aktivnosti, obavezno štiklirajte, da dete zna da je uspešno obavilo svoj zadatak. Na taj način ćete motivisati dete da obavi i poslednju aktivnost za taj dan, kada bude videlo da je sve štiklirano sem toga.

Na kraju svake kolone ostavite mesta za stiker. Kada 6tokom tog dana obavite sve aktinosti, nagradite dete stikerom, nacrtajte cvetić, srce ili šta god vama padne na pamet. Uvedite pravilo da nakon svake završene nedelje pogledate plan, a ako je svaka aktivnost obavljena dete dobija nagradu. To može biti slatkiš, medalja od kartona, gledanje crtaća duže nego obično.

Nagrada ima veoma važnu ulogu – dete će uvideti da se njegov trud isplatio.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone