Motivacija je ono što nas pokreće.Navika je ono što nas održava da nastavimo3

Nekad se probudite motivisani i spremni da tog dana uradite nešto. A nekada stvari izgledaju lako i teško je naći taj unutrašnji pokretač.

U daljem tekstu možete pročitati 12 saveta i navika koje pozitivno utiču na motivaciju.

  1. Započnite dan radno i pustite motivaciju da sama dođe. Ne treba da čekate na motivaciju da biste započeli radni dan. Ako želite da radite dosledno svaki dan, a motivacija nedostaje, jednostavno morate da produžite dalje. Nakon nekog vremena rad postaje sve lakši i zabavniji, i motivacija dolazi sama.
  1. Ne odugovlačite, nego krenite od malih koraka kako biste stigli do velikih. Ako projekat ili zadatak deluje preveliki i zastrašujući, ne dozvolite da vas vodi u nedogled. Umesto toga, podelite projekat ili zadatak na male korake i onda uzmite samo jedan od koraka kako biste lakše započeli sa radom i na taj način napravili prvi korak ka cilju. Zato je najvažnija stvar da krenete sa radom, kako biste uzeli maha za dalji rad.
  1. Tražite podršku od ljudi koji vas okružuju. Kominicirajte sa svojim prijateljima, neka jedan ili više njih redovno prati vaš napredak preko društvenih mreža, telefonom ili uživo. Na ovaj način nećete odlagati obaveze i imaćete podršku kako ne biste odustali na prvoj prepreci.
  1. Neka vas motivišu bliski ljudi u vašem životu. Provodite što manje vremena sa negativnim ljudima koji na svet uvek gledaju pesimistično. Provodite više vremena sa ljudima koji su entuzijasti i motivisani i neka vas njihova energija obuzme.
  1. Preuzmite motivaciju od ljudi koje ne poznajete. Ne ograničavajte sebe da preuzimate motivaciju od bliskih ljudi. Postoji bezbroj knjiga za motivaciju, blogova i motivicionih priča koje mogu da vas podstaknu da obnovite svoju motivaciju.
  1. Pustite muziku koja vas pokreće. Vrlo je jednstavno kada osetite vam fali energija ili motivacija pustite muziku koja vas inspiriše na neki način. Pauza sa nekoliko pesama ili slušanje muzike dok radite, obično daju dobar rezultat.
  1. Budite ljubazni prema sebi kada ,,pokleknete”. Lako je upasti u zamku i nervirati se kada vam ne ide. Ali tada se samo osećate loše i demotivisano. Zato, pokušajte ovo sledeći put: Budite ljubazni prema sebi, podstičite sebe da se vratite na pravi put i napravite mali korak napred.
  1. Kada dođe do neupeha, budite preduzimljivi. Preuzmite nešto kako ne biste vaše prepreke učinili vrednijim i manje bolnim. Kada se spotaknete, zapitajte se: Šta je prva stvar koju mogu naučiti iz ovog neuspeha? Imajte to na umu i preduzmite mere da se poboljša ono što radite.
  1. Poredite sebe sa sobom, da biste videli koliko ste napredovali. Umesto da praznite sebe i svoju motivaciju upoređujući se sa drugima koji su po vašem mišljenju daleko ispred vas.
  1. Podsetite sebe zašto se krećete ka to cilju. Kada ste demotivisani i nemate energije, lako je izgubiti iz vida zašto vam je nešto važno. Uzmite 2 minuta vremena i zapišite 3 razloga zbog čega radite to što radite – obrazujem se, treniram, štedim dodatno novac ili nešto drugo. Okačite poruku negde gde možete da je vidite svaki dan ili sačuvajte u svom telefonu da imate lak pristup kada vam je potrebna dodatna motivacija.
  1. Prilagodite svoj cilj sebi. Ako je cilj prevelik za vas, postavite manji cilj da biste podigli motivaciju. Ako mali cilj nije dovoljno inspirativan, pokušajte da ga učinite većim i vidite kako to utiče na vašu motivaciju.
  1. Vežbajte. Vežbanje ne utiče samo na vaše telo. Dizanja tegova 20-30 minuta dnevno utiče na smanjenje tenzije i stresa i pruža osećaj veće fokusiranosti i motivacije.
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone