“Um nije posuda koju treba napuniti već vatra koju treba zapaliti.”  – Plutarh


Da li ste znali da tokom školovanja, 15%  učenika  iskazuje veću ili manju potrebu za privatnim časovima matematike  do polaska u peti razred osnovne škole, 25% do polaska u srednju školu, 40%  do upisa na fakultet, a do 90% na fakultetima na kojima se izučava, ili tačnije , sluša ovaj predmet?

Koliko ste puta pomislili:’ ’Šta ovaj profesor priča?’’

Verujem da negativan stav prema ovom predmetu potiče upravo od nerazumevanja istog.



Problem nastaje u nižim razredima osnovne škole. Logička matematika, primenjuje se u prvom razredu osnovne škole. Tada pomoću slika i boja, matematiku predstavljamo učenicima kao igru. Crtamo skupove, učimo vrednost brojeva, odnosno njihovo značenje, upoređujemo i to nas zabavlja. U drugom razredu, priča se nastavlja, ali naredne tri godine školovanja i shvatanje matematike, isključivo zavise od kreativnosti učitelja. Međutim, kako je i nekima od njih, matematika bila samo srednjoškolska i fakultetska noćna mora, tako i njihov metodički pristup ovoj tematici, postaje suvoparan. U većini slučajeva, predavačima je bitno da se pridržavaju nastavnog plana i programa, ne posvećujući dovoljno pažnje metodičkom pristupu problemu i logičkom zaključivanju deteta, te se suvoparna materija počinje pamtiti mehanički, ’’nasilnom vežbom’’.


Koliko je taj metod efikasan?


’’Efikasnost’’ se ogleda u čestom zaboravljanju materije, teškoći samog razumevanja postavke tekstualnog zadatka u višim razredima, pa često i nemogućnošću izvođenja pravilne postavke zadatka (čest slučaj među srednjoškolcima i studetima).


Koliko vas je reklo sebi:’’Ja ovo ne razumem!’’


U višim razredima osnovne škole i srednjoj školi, nastavnici/profesori predaju, ne obazirući se na predznanje učenika. E, upravo tu dolazi do problema i tada se uviđa ’’efikasnost’’ mehaničkog učenja i javlja se potreba za privatim časovima. Vaš predavač, objasniće vam kako da uradite zadatke, potrebne za dobijanje željene ocene. Tu nastavnu oblast izvežbaćete mehanički kroz mnogo primera matematičkih zadataka, ali, to je samo jedna nastavna oblast od mnogih.  Dobićete željenu ocenu, a za narednu, iznova, tražićete pomoć. Do položenog ispita na fakultetu, mnogo puta, vratićete se na početak. Da li vas to zadovoljava?


Ključ rešenja problema leži u nastavi logičke matematike, zaključivanja i povezivanja u periodu od drugog  do šestog razreda osnovne škole. Shvatanjem matematike u toj dobi, rešili smo problem tokom daljeg školovanja.

Piše: Velibor Rakić, učitelj

Kontaktirajte nas

Komentari

Vaše ime i prezime*
Vaš email*
Vaš komentar*

Pročitajte još:

Kako da skratite izradu domaćih zadataka?

“Ponekad se pitam, da li moje dete uopšte zna šta je vreme!”Roditelji dece do petog razreda često imaju problem sa time što da njihovo de...


Petnica

Ljudi ko vam je kriv?! Zašto rađate pametnu decu?! Nama ona ne trebaju, zato što znaju da razmišljaju!1995 godine sam prvi put otišao u Istraž...


Sloboda vs Ograničenja

Da li se nekad zapitate kakav je osećaj biti slobodan?Mislim da ne razmišljam o tome dovoljno često… ipak ovih dana više nego inače…Zavisi iz ...


Copyright © 2017 Uči lako saznaj kako. Sva prava zadržana. Izrada sajta - GW :: Optimizacija sajta - WBS