Piše: Iva Popov


Jedna grupa naučnika u Štokholmu, u Švedskoj, uradila je eksperiment na temu sticanja zdravih radnih navika, čak iako su neke od tih navika dosadne. Naime, tim profesionalaca je tokom noći obične stepenice jednog metroa pretvorio u divovski klavir. Svaki stepenik predstavlja klavirsku dirku koja proizvodi odgovarajući ton. Cilj je bio motivisati ljude da se više kreću i samim tim stvore zdravu naviku. Pre postavljanja klavira ljudi bi bez oklevanja radije koristili pokretne stepenice, međutim, sada je rezultat takav da čak 66% više ljudi koristi divovski klavir. Veza izmedju stepenica i ucenja

Šta se zapravo desilo ovde? Kroz igru i ,,nagradu“ (muziku koja je izazvala pozitivnu emociju) ljudi su se svakodnevno navikavali da koriste obične umesto pokretnih stepenica. Pre je to bila dosadna, zamorna radnja, pa su se žalili na zamor i bol u nogama. Sada tu istu radnju izvršavaju sa osmehom na licu, i to samovoljno! Sada je pitanje kako da ovo iskoristimo kako bi deca zavolela učenje i da vidimo kako to svakodnevne, naizgled dosadne navike mogu da pomognu u učenju?

Otkriću vam tajnu (koju zna samo mali broj ljudi!) i kroz par jednostavnih saveta i vi ćete moći da pomognete Vašem detetu da zavoli učenje:


1. Naš mozak voli samo 3 stvari – da jede, spava i da se igra


Kakve veze imaju stepenice i ucenjePrimetićete da se nigde ne pominje učenje. Tajna je u tome da od učenja napravite igru i da sa detetom prvo odredite vreme za igru, pa tek onda za učenje. Možete mu usput ispričati neku zanimljivost o hrani koja je dobra za mozak (orah, kakao). Takođe možete da se prvo upoznate sa gradivom koje dete treba da savlada i postavite mu pitanja o povezivanju dve informacije. Npr. kakve veze imaju žirafa i broj 11? Dete će uglavnom davati pogrešne odgovore, ali Vaš zadatak je da mu dajete tačne. Ako dete kaže da je žirafa visoka 11 metara, Vi odgovorite: ,,Dobro razmišljaš, međutim, ženke su visoke do 5m, a mužjaci do 6m“ itd. Nakon toga, videćete da je dete zapamtilo baš sve o žirafama Kada navodimo dete da razmišlja, učimo ga da bude samostalno i da povezuje informacije, da uči sa razumevanjem, a ne da ,,buba“.  I da ne zaboravim, srce žirafe je teško 11kg.


2. Fiziologija, misli i emocije su povezani

Stepenice i ucenjeFizička aktivnost, dovoljno sna i pravilna ishrana mogu izuzetno mnogo da utiču na emocije. Kada je emocija kod deteta pozitivna, lakše će, i sa većim zadovoljstvom, obaviti svoje zadatke i usmeriti svoje misli. Takođe je možete probuditi nekom pozitivnom pesmom pred učenje ili nekom igricom.




3. Deca vole pravila, ograničenja, doslednost i sigurnost


Kako to postići? Postavite CILJ! Naučite svoje dete da postavlja ciljeve, da bude samostalno i OBAVEZNO ga NAGRADITE kada taj cilj postigne.

Deca vole pravila, ogranicenja, doslednosti i sigurnostiOdredite tačno vreme za učenje, ograničite ga, odredite koje tačno gradivo treba da nauči u tom periodu. To je primer varijacije Pavlovljevog uslovnog refleksa (kuca-zvonce-batak): postavim cilj-postignem ga – nagradim se – sjajno se osećam i želim da ponovo dostignem taj osećaj. Ovde je od neprocenjive važnosti Vaša doslednost i istrajnost! Budite podrška svom detetu, kažite mu da verujete u njega i da ste tu za njega (da mu pomognete da samo nađe rešenje, NE da ga Vi pronađete umesto deteta). Dosadne navike više neće biti dosadne. Ovo važi i za obavljanje kućnih poslova ili pranje zuba. Princip je isti, a dete uči da nađe način, da ostane dosledno, da se motiviše i da istraje, jer zna unapred da će se to isplatiti. Napomena: Nagrada ne mora i ne treba biti materijalna. To može biti jedno ,,BRAVO“, ,,Baci kosku!“, omiljena čokoladica i sl. Dete će na taj način samo tražiti još, i to od sebe! A zar to i nije cilj? Osamostaliti se i stalno se truditi da nadmašimo sami sebe!


Kontaktirajte nas

Komentari

Vaše ime i prezime*
Vaš email*
Vaš komentar*

Pročitajte još:

Zašto nam uvek treba “samo dva dana više” za učenje nego što imamo?

Među učenicima i studentima najbrojniji su oni  koji spadaju u red “kampanjaca”.Oni imaju nekoliko zajedničkih osobina: odlažu početak učenja, kada počnu da uče – uč...


Da li obrazovni sistem podržava nezaposlenost?

Trenutno stanje u obrazovanju je takvo da student nakon završenih studija nije u mogućnosti da se zaposli, odnosno nema dovoljno iskustva i praktičnog znanja da bi...


Rešeni da skoče sa ivice života

Većina mi kaže da sam, ako ne lud, onda malo neprilagođen ili kako moja žena to voli da definiše odlepljen od stvarnosti.Ja, sa druge strane, verujem da ogromnom b...


Copyright © 2017 Uči lako saznaj kako. Sva prava zadržana. Izrada sajta - GW :: Optimizacija sajta - WBS